ریمپ چیست ؟

ریمپ (remap) موتور با نوشتن یک برنامه نرم افزاری جدید بر روی واحد کنترل الکترونیکی(ECU) موتور انجام می شود. این یک روش تنظیم نسبتا ساده است که معمولاً با وصل کردن لپ تاپ به درگاه OBD خودرو انجام می‌شود (همان پلاگینی که اکثر مکانیک ها از آن برای تشخیص مشکل خودروی شما در صورت خرابی استفاده می‌کنند).

 

ریمپ ایسیو چگونه انجام میشود؟

 

کارخانه سازنده پس از فروش خودرو، بخاطره طول عمر بالاتر پیشرانه خودرو، حداکثر عملکرد موتور خودرو را در اختیار راننده قرار نمیدهد، حتی در خودروهای اسپرت. ECU ها معمولاً عملکرد موتور را برای بهبود قابلیت اطمینان، آلایندگی و مصرف سوخت تا مقدار مشخصی محدود میکنند. بنابراین پس از خرید اقساطی خودرو خارجی و داخلی بهتر است این نکات را بدانید.

البته ریمپ خودرو، به سادگی دانلود نرم افزار به صورت آنلاین و انجام آن توسط خودتان نیست. شما باید ماشین تان را به یک متخصص آموزش دیده تحویل دهید تا این کار را به درستی انجام دهد. این نرم افزار جدید به دنبال بهینه سازی رفتار موتور برای بهبود عملکرد است.

در ریمپ خودرو، تکنسین تنظیمات و نرم افزار پیش فرض سازنده را روی ECU تغییر داده و آن را با نرم افزار جدیدی جایگزین می کند و مطابق با توقع مالک آن را سفارشی سازی میکند.

این اقدام ساده، عملکرد یک وسیله نقلیه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و همچنین مشاغل زیادی را برای مهندسان این حوزه و توسعه دهندگان نرم افزار ECU ایجاد کرده است.

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دسته‌بندی‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید