کاربرد مکمل سوخت

کاربرد مکمل بنزین

مکمل بنزین بر اساس نوع ساختار کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از مکمل‌ها باعث احتراق بهتر می‌شوند، برخی دیگر حرکت قطعات متحرک را تسهیل و اصطکاک را کمتر می‌کنند. مکمل‌هایی هم وجود دارد که مواد شیمیایی و جرم روی قطعات را از بین می‌برند. به‌طور کلی یک مکمل خوب میزان بازدهی و راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

 

ویژگی های مکمل بنزین خوب

 

استفاده از هر نوع مکمل، لزوما عملکرد موتور را بهبود نمی‌بخشد، چرا که یک مکمل مناسب باید ویژگی‌های معینی داشته باشد. در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

سازگاری با موتور و استفاده از مکمل متناسب با نوع سوخت

موتورهای درون‌سوز به دو دسته بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند. نوع مکمل مصرفی برای هر دسته متفاوت است و نمی‌توان از مکملی که برای موتورهای بنزینی تولید شده، برای خودرو دیزلی استفاده کرد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال صدمه به اجزای سیستم سوخت‌رسانی یا قطعات موتور وجود خواهد داشت.

 

تاییدیه EPA

یک مکمل خوب طبق استانداردهای مشخصی تولید می‌شود تا استفاده از آن به محیط زیست صدمه نزند. این استانداردها از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تدوین شده است. اگر به دنبال مکمل مطمئن هستید، باید گزینه‌ای را خریداری کنید که تاییدیه EPA داشته باشد.

 

چندمنظوره بودن

مکمل‌های جدید چندمنظوره هستند، به این معنی که به‌طور هم‌زمان چند کار را با هم انجام می‌دهند. برای مثال یک مکمل خوب می‌تواند به حرکت روان قطعات کمک کند، مصرف سوخت را کاهش دهد، از خوردگی قطعات پیشگیری می‌کند و نقش مثبتی در خنک‌کنندگی موتور داشته باشد.

 

ماندگاری بالا

از دیگر ویژگی‌های یک مکمل بنزین خوب باید به ماندگاری و دوام بالا اشاره کنیم. مکمل‌های استاندارد معمولا خاصیت خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند و اگر در جایی راکد بمانند، خراب نمی‌شوند.

 

فواید استفاده از مکمل بنزین

 

استفاده از مکمل بنزین خودرو مزایایی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1.احتراق بهتر بنزین، کاهش میزان مصرف و در نتیجه کاهش آلایندگی خودرو
2.از بین بردن رسوبات و حرکت بهتر و روان‌تر سوخت درون مجاری انتقالی به موتور
3.بهبود شتاب خودرو
4.پاکسازی سوزن انژکتور و کاربراتور
5.پیشگیری از ایجاد رسوبات مضر و خورنده و در نتیجه افزایش عمر قطعات
6.پیشگیری از تجزیه زودتر از موعد سوخت در بخش‌های مختلف سیستم انتقال سوخت
7.کارکرد بهتر و روان‌تر موتور و از بین رفتن مشکل لرزش خودرو هنگام کار کردن درجا

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

دسته‌بندی‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید